Octubre

OCTUBRE
I-lexis iniciació
Iniciació e-mintza
Iniciació I-Seqüències
1 sessió amb famílies
1 individual  (+1)
2 en grup

El dijous 3 d’octubre de 2013 de 16:00 a 17:00 varem convocar a les famílies i tutors dels nois implicats per explicar en que consistia el projecte i exposar el funcionament de l’iPad. Per tal de solucionar els dubtes que tinguessin. Tant les dues famílies com el tutor de un dels nois usen normalment aquests dispositius i la sessió va ser més informativa.

Durant la setmana del 7 al 11 d’octubre, cada alumne va tenir una sessió individual per tal de treballar de manera adequada amb cada un d’ells la incorporació de les habilitats necessàries per utilitzar l’app amb l’objectiu establert. Amb un dels alumnes varem necessitar una sessió extra.

A partir de la setmana del 14 d’octubre els dimarts i els dijous d’11 a 11:45 hem treballat en el projecte app_renem!

Iniciació de l’i-Lexis,

 és una app molt visual i on no es necessari el codi escrit. Juntament amb el tutor del grup varem decidir començar per treballar un camp semàntic de l’interés de cada alumne:
Alumne 1:           Grups de música
Alumne 2:           Menjars
Alumne 3:           Fruites

Amb el tutor van buscar les imatges a internet, les van imprimir i les van retallar. A la primera sessió cada alumne va crear un taulell amb l’i-Lexis.



         






Iniciació i-seqüències

Hem iniciat amb el nivell 1 i 3 variables a endreçar.  El fet que aquesta aplicació ens permet configurar les diferents opcions ens permet treballar partint de les capacitats i habilitats de l’alumne.
L’ús d’aquesta app està pensada específicament per a treballar amb alumnes amb TEA, per tant en cas d’error no hi ha resposta, només en cas d’encert.
Els tres alumnes han entès la dinàmica de funcionament perfectament i han fet els exercicis proposats.



Iniciació e-minza

E-minza és un programa que genera un taulell de comunicació, amb pictograma o amb imatges i sons associats. És un taulell que permet personalitzar tant la llengua, com els textos, les imatges i i els sons en funcions de les necessitats de l’usuari.
Un dels alumnes té molt poc llenguatge funcional, i té un vocabulari molt reduït; a través de l’ús d’aquesta app volem ajudar a reforçar el llenguatge amb un SAAC que és l’iPad.