OCTUBRE
|
I-lexis iniciació
Iniciació e-mintza
Iniciació I-Seqüències
|
1 sessió amb famílies
1 individual
(+1)
2 en grup
|
El dijous 3 d’octubre de 2013 de 16:00 a 17:00
varem convocar a les famílies i tutors dels nois implicats per explicar en que
consistia el projecte i exposar el funcionament de l’iPad. Per tal de
solucionar els dubtes que tinguessin. Tant les dues famílies com el tutor de un
dels nois usen normalment aquests dispositius i la sessió va ser més
informativa.
Durant la setmana del 7 al 11 d’octubre, cada
alumne va tenir una sessió individual per tal de treballar de manera adequada
amb cada un d’ells la incorporació de les habilitats necessàries per utilitzar
l’app amb l’objectiu establert. Amb un dels alumnes varem necessitar una sessió
extra.
A partir de la setmana del 14 d’octubre els
dimarts i els dijous d’11 a 11:45 hem treballat en el projecte app_renem!
Iniciació de l’i-Lexis,
és una app molt visual i on no es necessari el codi escrit. Juntament
amb el tutor del grup varem decidir començar per treballar un camp semàntic de
l’interés de cada alumne:
Alumne 1: Grups
de música
Alumne 2: Menjars
Alumne 3: Fruites
Amb el tutor van buscar les imatges a
internet, les van imprimir i les van retallar. A la primera sessió cada alumne
va crear un taulell amb l’i-Lexis.
Iniciació i-seqüències
Hem iniciat amb el nivell 1 i 3 variables a
endreçar. El fet que aquesta aplicació
ens permet configurar les diferents opcions ens permet treballar partint de les
capacitats i habilitats de l’alumne.
L’ús d’aquesta app està pensada específicament
per a treballar amb alumnes amb TEA, per tant en cas d’error no hi ha resposta,
només en cas d’encert.
Els tres alumnes han entès la dinàmica de
funcionament perfectament i han fet els exercicis proposats.
Iniciació e-minza
E-minza és un programa que genera un taulell
de comunicació, amb pictograma o amb imatges i sons associats. És un taulell
que permet personalitzar tant la llengua, com els textos, les imatges i i els
sons en funcions de les necessitats de l’usuari.
Un dels alumnes té molt poc llenguatge
funcional, i té un vocabulari molt reduït; a través de l’ús d’aquesta app volem
ajudar a reforçar el llenguatge amb un SAAC que és l’iPad.