Fases del procés.

El projecte està pensat en diferents fases:

  1. Iniciació: Els tres alumnes coneixen l’ús bàsic de l’iPad, ja que porten més de mig curs treballant des de diferents àrees. Però les aplicacions que es proposen són noves, per tant es necessari ensenyar el funcionament d’aquestes aplicacions de manera individual. Per tant abans de plantejar l’activitat en grup sempre es fa una individual per garantir que l’alumne hagi integrat el funcionament de manera adequada.
        En aquesta fase també hem cregut convenient fer una sessió amb les famílies per tal                 d’ensenyar el funcionament bàsic de l’iPad, i donar estratègies per tal de solucionar les problemàtiques que es puguin trobar mentre utilitzen l’iPad fora de l’entorn escolar.

        Les sessions en grup serveixen per generar coneixements compartits:
a)       en el cas de l’I-lexis cada alumne ha de proposar un taulell d’una temàtica diferent, i crear-lo als tres i-Pads, d’aquesta manera ampliaran vocabulari per camps semàntics però evitarem que siguin només de l’interès propi de l’alumne.
b)      En el cas de l’e-minza l’alumne l’utilitza com a Sistema Augemtatiu i/o Alternatiu de comunicaicó (SAAC).
c)       En el cas del Match it up i el Build it up cada alumne ho utilitza al seu ritme i va evolucionant segons capacitat, en determinades ocasions els alumnes s’han ajudat entre ells per passar d’un nivell a l’altre
  1. Desenvolupament: on hem implementat el projecte (aquest apartat està ampliament descrit més avall)
  2. Avaluació:
L’avaluació ha estat:
        Inicial: al més de setembre és va passar l’IDEA

        Continuada: Durant el  desenvolupament d’aquestes sessions hem anat registrat a una            graella els següents ítems:
                1. Funcionament iPad:
                - L’encén i arriba a l’app per ell meteix/amb ajuda
                - Utilitza l’app de manera adequada
                - Recorda en quina app està treballant.
                2. vocabulari treballat
                3- variable treballada
                4- Ús del plafó amb l’e-minza, revisió dels plafons usats durant la setmana
                5- Anàlisi de la gestió de les emocions davant de:
                - dificultats trobades
                - expressió d’alegria davant la finalització de l’activitat
                - control de l’agressivitat davant de la no comprensió
                6- Observacions

               Final: Passarem IDEA i elaborarem un informe valorant les graelles d’observació realitzades