Presentació de l'Experiència

Per al curs escolar 2013-2014 ens varem proposar amb el Grup 3 de l’escola el projecte: App_renem!

Des de l’any passat, i gràcies a l’AMPA l’escola disposa de 7 iPads,  el fet de poder utilitzar aquests dispositius per treballar amb persones amb TEA té una serie de avantatges que els mitjans tradicionals no tenen com són:

-          Funcionalitat: Les apps amb les que treballem estan pensades per ser utilitzades per treballar un contingut o unes capacitats concretes.

-          Són senzills d'utilitzar, realment són com molt intuïtius, el fet de funcionar a través d’icones i no de paraula escrita els fa molt més fàcils i accessibles per al processament visual de la informació que tenen els postres alumnes

-          Acció-Reacció: sempre reaccionen de la mateixa manera, per tant són previsibles i no estan subjectes a assaig error.

-          Portabilitat, el fet de poder utilitzar el mateix dispositiu tant per l’escola, com per casa com per anar al super, els permet donar funcionalitat a l’aprenentatge i generalitzar-lo a altres contextes d’aprenentatge.

Durant el més de setembre vam fer l’avaluació inicial, es va demanar al tutor dels tres nois que passi el Qüestionari IDEA, per tal de valorar quantitativament el moment educatiu en el que els nois estaven. A rel d’aquests resultats varem decidir quines apps utilitzarem per treballar els objectius proposats


Objectiu
App
Ampliar el vocabulari per camps semàntics
I-Lexis
Introduir la categorització i relació lèxica atenent a variables d’ús, forma, mida i oposats.
Match it up (I, II, III)
Buid it up (I, II, III)
Expressar les vivències i estats d’ànims propis de manera adequada

Utilitzar el suport de la imatge per a la construcció de les oracions
E-minza
I-Seqüències