Per al curs escolar 2013-2014 ens varem
proposar amb el Grup 3 de l’escola el projecte: App_renem!
Des de l’any passat, i gràcies a l’AMPA
l’escola disposa de 7 iPads, el fet de
poder utilitzar aquests dispositius per treballar amb persones amb TEA té una
serie de avantatges que els mitjans tradicionals no tenen com són:
-
Funcionalitat: Les apps amb les que
treballem estan pensades per ser utilitzades per treballar un contingut o unes
capacitats concretes.
-
Són senzills d'utilitzar, realment
són com molt intuïtius, el fet de funcionar a través d’icones i no de paraula
escrita els fa molt més fàcils i accessibles per al processament visual de la
informació que tenen els postres alumnes
-
Acció-Reacció: sempre reaccionen
de la mateixa manera, per tant són previsibles i no estan subjectes a assaig
error.
-
Portabilitat, el fet de poder
utilitzar el mateix dispositiu tant per l’escola, com per casa com per anar al
super, els permet donar funcionalitat a l’aprenentatge i generalitzar-lo a
altres contextes d’aprenentatge.
Durant el més de setembre vam fer l’avaluació
inicial, es va demanar al tutor dels tres nois que passi el Qüestionari IDEA,
per tal de valorar quantitativament el moment educatiu en el que els nois
estaven. A rel d’aquests resultats varem decidir quines apps utilitzarem per
treballar els objectius proposats
Objectiu
|
App
|
Ampliar el vocabulari per camps
semàntics
|
I-Lexis
|
Introduir la categorització i
relació lèxica atenent a variables d’ús, forma, mida i oposats.
|
Match it
up (I, II, III)
Buid it
up (I, II, III)
|
Expressar les vivències i
estats d’ànims propis de manera adequada
Utilitzar el suport de la
imatge per a la construcció de les oracions
|
E-minza
I-Seqüències
|